Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Opvoeden in de klas wil helpen in de zoektocht die elke lesgever onderneemt om in relatie tot de leerlingen een opvoedkundige meerwaarde te betekenen.Het boek biedt afwisselend principes en technieken waarmee elke leerkracht zijn eigen aanpak verder kan uitbouwen. Aan de samenwerking met collega's binnen de typische schoolomgeving wordt eveneens de nodige aandacht besteed.
Educational sciences --- didactiek --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- #GSDBP --- #PBIB:+107.10 --- #WWIS:AGGR --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Opvoeding --- communicatie --- pedagogiek --- vergadertechnieken --- 454.22 --- Assertiviteit --- Communicatie --- Mondeling --- Onderwijs --- Onderwijzend personeel --- Opvoeders --- Opvoedkunde --- Organisatiecultuur --- Scholen --- Spreekkunst --- Straffen --- Taalvaardigheid --- Vergadertechnieken --- 433 --- Cultuur-school --- Feedback --- Klasklimaat --- Leerkracht --- Leerkracht-leerling --- Leerling-gedrag --- Leerling-leerkracht/interactie --- Lesgeven --- Opvoeding-klas --- Vergaderen --- 454 --- opvoeden (ler) --- 433.4 --- D100150.jpg --- Didactiek --- 371.3 --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijsstijlen --- Opvoeding in de praktijk --- 37.018.2 --- #GBIB:IDGP --- 37.018.2 Schoolopvoeding --- Schoolopvoeding --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Choose an application
Teaching --- Enseignement --- Filosofie --- Leven --- Leven -- Filosofie --- Life --- Life -- Philosophy --- Natural science --- Onderwijs --- Philosophie --- Philosophy --- Science --- Science of science --- Sciences --- Vie --- Vie -- Philosophie --- Wetenschap --- Wijsbegeerte --- 37 (493) --- #A9906A --- leerkracht --- onderwijsstructuur --- pedagogiek --- student --- Art
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Opvoedkunde --- Psychologie du développement --- Pédagogie --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Conflicten --- Gedrag --- Gedrag-leerkracht --- Leerlingencontact --- Omgang-leerlingen --- Onderwijsstijlen --- Orde --- Relatie leraar - leerling --- tucht (ler) --- 454.22 --- Gedragspsychologie --- Klasmanagement --- Tucht --- Orde houde ; onderwijs --- (zie ook: Ruzie) --- Orthopedagogiek --- Orthopedagogiek.
Choose an application
Pour aider les enseignants en difficulté à prévenir et surmonter les problèmes physiques et psychologiques liés à leur travail ou à entamer une reconversion professionnelle : des témoignages d'enseignants, des exercices d'autoévaluation, des conseils pratiques, etc.
Enseignants -- Moral --- Leerkracht moraal --- Teacher morale --- Teachers --- Occupational retraining --- Enseignants --- Reconversion professionnelle --- Workload --- Job stress --- Job satisfaction --- Charge de travail --- Stress du au travail --- Satisfaction au travail --- France --- Psychology
Choose an application
Over het boek:Starters in het onderwijs worden keer op keer als een probleem voorgesteld in de media. Ze vallen bij bosjes uit en hun contracten deugen niet. Maar een bredere kijk op hun positie ontbreekt. Wat kunnen de onderwijscollega's, mentoren, directieleden, pedagogisch begeleiders, lerarenopleiders en beleidsmakers doen om hen te helpen? En omgekeerd: hoe kunnen starters hun collega's helpen?Deze inspiratiegids heeft een dubbele rol: enerzijds het thema vanuit een breder perspectief bekijken, anderzijds realistische en ambitieuze praktijkvoorbeelden van aanvangsbegeleiding van zowel pennen uit het werkveld als de academische wereld voorstellen. Met andere woorden, de inspiratiegids zoomt in op belangrijke factoren die bepalend zijn voor het slagen van de eerste jaren in de onderwijspraktijk, zoals de zin om de job te doen, het belang van samenwerking, levenslang leren met elkaar en (gedeeld) leiderschap. Daarnaast hebben deze voorbeelden één gemeenschappelijk doel: vanuit een brede, vernieuwende kijk en op onderbouwde wijze de startende leraar welkom heten in het onderwijslandschap. Er worden prikkelende initiatieven over taal- en landsgrenzen heen gepresenteerd waarmee beleidsverantwoordelijken, lerarenopleiders, pedagogisch begeleiders, (coördinerend) directeurs, mentoren en leraren hun voordeel zullen doen.Het boek biedt een inspiratiebron voor iedereen die de starter op een voetstuk wil plaatsen en daarbij oog heeft voor passie en talenten.Over de auteur(s):Sanne De Vos is bachelor kleuteronderwijzeres en master in de pedagogische wetenschappen. Zij is werkzaam in de Lerarenopleidingen Kleuter- en Lager Onderwijs van Hogeschool Odisee, Campus Aalst. Daarnaast heeft ze de afgelopen jaren zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek naar starters in het basis- en secundair onderwijs uitgevoerd.Johan De Wilde werkt als lerarenopleider. Behalve het kleuteronderwijs waar hij dagelijks mee bezig is en over blogt op www.kleutergewijs.be, heeft hij een grote interesse voor de professionalisering van lerarenopleiders. Hij werkte voorheen in diverse vormingscontexten. Hij was in binnen- en buitenland actief in formeel onderwijs en in non-formele educatie bij nationale en internationale ngo?s, onderwijsinstellingen en UNESCO.Simon Beausaert is associate professor Werkplekleren aan Universiteit Maastricht. Hij doet onderzoek naar antecedenten en effecten van formeel en informeel leren alsook van assessmentpraktijken. Ook is hij programmacoördinator van de Management of Learning Master, die zich focust op het ondersteunen van leren en ontwikkelen op de werkplek. Hij is employability coördinator, medeverantwoordelijk voor docentenprofessionalisering in de faculteit en fungeert vaak als consultant voor scholen en organisaties.(Bron: www.maklu.be)
Lerarenbegeleiding --- Beginnende leraren --- begeleiding --- leraren --- onderwijspraktijk --- pedagogiek --- leraren-leerling relatie --- 450.7 --- Leerkracht-beginperiode --- Leiderschap --- Opleiding en bijscholing --- lerarenbegeleiding --- beginnende leraren --- Teacher education. Teacher's profession --- opleiding van onderwijsgevenden --- Leerkrachten --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- Beginnende leraar --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Cognitive psychology --- Study methods --- leren leren --- Educational psychology --- didactiek --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- 484 --- didactisch proces --- leerkracht --- leerstoornissen --- pedagogiek --- secundair onderwijs --- student-leerkracht relatie --- 371.322.6 --- #PBIB:2000.2 --- #PBIB:gift 2000 --- Academic collection --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Secundair onderwijs --- 450.8 --- Leren leren --- Leren --- Leren studeren --- Methodiek van het studeren --- Studievaardigheden --- Studiemethoden --- 371.322.6 Leren studeren --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs.
Choose an application
Hoe kun je aandachtig luisteren terwijl je eigenlijk al te laat bent voor een vergadering? Hoe reageer je op een meisje dat zo boos is dat ze iemand dreigt te slaan? Of op een jongen die zijn studie wil opgeven? Hoe luister je niet alleen naar leerlingen maar ook naar ouders en collega's?Wat je rol op school ook is, luisteren zal altijd een van je kerntaken zijn. Je school zal op z'n minst gedeeltelijk worden beoordeeld op de kwaliteit van de dagelijkse omgang met elkaar. Die kwaliteit is onder meer afhankelijk van de mate waarin mensen in staat zijn goed naar elkaar te luisteren. Dit boek geeft antwoord op lastige vragen over hoe te luisteren, wat te zeggen, omgaan met vertrouwelijkheid en meer. Ook komen moeilijke onderwerpen als pesten, relatieproblemen, depressie en zelfmutilatie aan bod.Vanuit zijn jarenlange ervaring in het onderwijs geeft Nick Luxmoore praktische, realistische antwoorden, adviezen en richtlijnen. Dit boek biedt essentiële informatie voor zowel docenten als anderen die met jongeren werken.
Educational counseling --- Educational guidance --- Guidance [Educational ] --- Guidance [School ] --- Guidance [Student ] --- Orientation pédagogique --- Orientation scolaire --- Pedagogische counseling --- Réorientation (Éducation) --- Réorientation scolaire --- School counseling --- School guidance --- Student counseling --- Student guidance --- Students -- Counseling of --- Élèves -- Orientation --- Étudiants -- Orientation --- omgang leerkracht-leerling --- Omgang leerling-leerkracht --- Luisteren --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- kwaliteitszorg --- communicatie --- Leraren --- Communicatie --- Sociale vaardigheden --- leraren --- leraren. --- Leraren. --- Teacher education. Teacher's profession --- luisteren --- communicatievaardigheden --- 454.22 --- School employees --- Professional relationships
Choose an application
Gezag is in deze tijden geen vanzelfsprekendheid meer. Er is vandaag veel aandacht voor een positieve relatie met leerlingen. Maar wat te doen als kinderen of jongeren zich misdragen? Hoe streng mag je nog zijn? Mag er nog gestraft worden? Binnen één school leven vaak heel uiteenlopende antwoorden op deze vragen. Het gevolg is twijfel en onmacht.Haim Omer ontwikkelde nieuwe autoriteit (in Nederland ook verbindend gezag genoemd) als antwoord op deze onmacht. Leraren vormen samen met ouders een ondersteunend netwerk, waarin aanwezigheid, zelfcontrole, een goede relatie met leerlingen en verzet tegen ongewenst gedrag de kernelementen zijn. Gezag en relatie, grenzen en warmte zijn in dit gedachtegoed met elkaar verbonden. In dit boek laat Omer zien hoe leraren meer antwoorden hebben op onacceptabel gedrag dan alleen maar straffen om hun gezag op een krachtige manier vorm te geven.Nieuwe autoriteit/verbindend gezag voor het onderwijs is voor leraren, schoolteams en geïnteresseerde ouders een wegwijzer om samen sterker te worden in gezag.Bron: https://www.pelckmanspro.be/nieuwe-autoriteit-verbindend-gezag-voor-het-onderwijs.html
Verbindende communicatie --- gezag --- omgang leerkracht-leerling --- straffen --- relatie leraar-leerling --- Teaching --- Tucht --- Gedragsproblemen --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Autoriteit --- Gezag --- Relatie leraar-leerling --- Straffen --- Geweldloze opvoeding --- Geweldloze communicatie --- 454.22 --- autoriteit --- communicatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijskunde --- Orde houden ; onderwijs --- Gezag ; pedagogie --- Leerling-leraarrelatie --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- Orde houden --- Gedragsstoornissen --- Straffen ; onderwijs --- Communicatie leraar-leerling --- onderwijs --- pedagogie --- Geweldloos verzet --- Gedragsprobleem --- Straf --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Straffen (sanctioneren) --- Educational sciences --- Gedragsproblemen. --- Educational sciences.
Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|