Listing 1 - 10 of 57 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Leren luisteren
Authors: --- --- ---
Year: 1986 Publisher: Lier Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren luisteren
Authors: --- --- ---
Year: 1988 Publisher: Lier Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Opvoeden in de klas : wegwijzer voor leerkrachten
Author:
ISBN: 9020929860 9789020929867 Year: 1996 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opvoeden in de klas wil helpen in de zoektocht die elke lesgever onderneemt om in relatie tot de leerlingen een opvoedkundige meerwaarde te betekenen.Het boek biedt afwisselend principes en technieken waarmee elke leerkracht zijn eigen aanpak verder kan uitbouwen. Aan de samenwerking met collega's binnen de typische schoolomgeving wordt eveneens de nodige aandacht besteed.


Book
Toekomst van het onderwijs : debat 21-II
Authors: ---
ISBN: 9033442574 Year: 1998 Publisher: Leuven Amersfoort Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De orde in orde
Authors: --- ---
ISBN: 9027605408 Year: 1983 Volume: vol 300 Publisher: [Tilburg Meerhout Zwijsen Infoboek]


Book
Souffrir d'enseigner... : faut-il rester ou partir ?
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782930698274 Year: 2015 Volume: *2 *1 Publisher: Rouen Arquennes Aide aux Profs Memogrames

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pour aider les enseignants en difficulté à prévenir et surmonter les problèmes physiques et psychologiques liés à leur travail ou à entamer une reconversion professionnelle : des témoignages d'enseignants, des exercices d'autoévaluation, des conseils pratiques, etc.


Book
Start to teach : inspiratiegids over aanvangsbegeleiding in het onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789044135756 Year: 2018 Publisher: Antwerpen Garant Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over het boek:Starters in het onderwijs worden keer op keer als een probleem voorgesteld in de media. Ze vallen bij bosjes uit en hun contracten deugen niet. Maar een bredere kijk op hun positie ontbreekt. Wat kunnen de onderwijscollega's, mentoren, directieleden, pedagogisch begeleiders, lerarenopleiders en beleidsmakers doen om hen te helpen? En omgekeerd: hoe kunnen starters hun collega's helpen?Deze inspiratiegids heeft een dubbele rol: enerzijds het thema vanuit een breder perspectief bekijken, anderzijds realistische en ambitieuze praktijkvoorbeelden van aanvangsbegeleiding van zowel pennen uit het werkveld als de academische wereld voorstellen. Met andere woorden, de inspiratiegids zoomt in op belangrijke factoren die bepalend zijn voor het slagen van de eerste jaren in de onderwijspraktijk, zoals de zin om de job te doen, het belang van samenwerking, levenslang leren met elkaar en (gedeeld) leiderschap. Daarnaast hebben deze voorbeelden één gemeenschappelijk doel: vanuit een brede, vernieuwende kijk en op onderbouwde wijze de startende leraar welkom heten in het onderwijslandschap. Er worden prikkelende initiatieven over taal- en landsgrenzen heen gepresenteerd waarmee beleidsverantwoordelijken, lerarenopleiders, pedagogisch begeleiders, (coördinerend) directeurs, mentoren en leraren hun voordeel zullen doen.Het boek biedt een inspiratiebron voor iedereen die de starter op een voetstuk wil plaatsen en daarbij oog heeft voor passie en talenten.Over de auteur(s):Sanne De Vos is bachelor kleuteronderwijzeres en master in de pedagogische wetenschappen. Zij is werkzaam in de Lerarenopleidingen Kleuter- en Lager Onderwijs van Hogeschool Odisee, Campus Aalst. Daarnaast heeft ze de afgelopen jaren zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek naar starters in het basis- en secundair onderwijs uitgevoerd.Johan De Wilde werkt als lerarenopleider. Behalve het kleuteronderwijs waar hij dagelijks mee bezig is en over blogt op www.kleutergewijs.be, heeft hij een grote interesse voor de professionalisering van lerarenopleiders. Hij werkte voorheen in diverse vormingscontexten. Hij was in binnen- en buitenland actief in formeel onderwijs en in non-formele educatie bij nationale en internationale ngo?s, onderwijsinstellingen en UNESCO.Simon Beausaert is associate professor Werkplekleren aan Universiteit Maastricht. Hij doet onderzoek naar antecedenten en effecten van formeel en informeel leren alsook van assessmentpraktijken. Ook is hij programmacoördinator van de Management of Learning Master, die zich focust op het ondersteunen van leren en ontwikkelen op de werkplek. Hij is employability coördinator, medeverantwoordelijk voor docentenprofessionalisering in de faculteit en fungeert vaak als consultant voor scholen en organisaties.(Bron: www.maklu.be)


Book
Leren leren : opvattingen van leerkrachten in secundaire scholen
Author:
ISBN: 9058670139 Year: 2000 Volume: 27 Publisher: Leuven Universitaire pers Leuven


Book
Essentiële luistervaardigheden voor docenten : wat te zeggen wanneer je niet weet wat je moet zeggen
Authors: ---
ISBN: 9789401426107 Year: 2015 Volume: *3 Publisher: Leuven Houten LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kun je aandachtig luisteren terwijl je eigenlijk al te laat bent voor een vergadering? Hoe reageer je op een meisje dat zo boos is dat ze iemand dreigt te slaan? Of op een jongen die zijn studie wil opgeven? Hoe luister je niet alleen naar leerlingen maar ook naar ouders en collega's?Wat je rol op school ook is, luisteren zal altijd een van je kerntaken zijn. Je school zal op z'n minst gedeeltelijk worden beoordeeld op de kwaliteit van de dagelijkse omgang met elkaar. Die kwaliteit is onder meer afhankelijk van de mate waarin mensen in staat zijn goed naar elkaar te luisteren. Dit boek geeft antwoord op lastige vragen over hoe te luisteren, wat te zeggen, omgaan met vertrouwelijkheid en meer. Ook komen moeilijke onderwerpen als pesten, relatieproblemen, depressie en zelfmutilatie aan bod.Vanuit zijn jarenlange ervaring in het onderwijs geeft Nick Luxmoore praktische, realistische antwoorden, adviezen en richtlijnen. Dit boek biedt essentiële informatie voor zowel docenten als anderen die met jongeren werken.


Book
Nieuwe autoriteit : verbindend gezag voor het onderwijs
Author:
ISBN: 9789463370714 Year: 2019 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gezag is in deze tijden geen vanzelfsprekendheid meer. Er is vandaag veel aandacht voor een positieve relatie met leerlingen. Maar wat te doen als kinderen of jongeren zich misdragen? Hoe streng mag je nog zijn? Mag er nog gestraft worden? Binnen één school leven vaak heel uiteenlopende antwoorden op deze vragen. Het gevolg is twijfel en onmacht.Haim Omer ontwikkelde nieuwe autoriteit (in Nederland ook verbindend gezag genoemd) als antwoord op deze onmacht. Leraren vormen samen met ouders een ondersteunend netwerk, waarin aanwezigheid, zelfcontrole, een goede relatie met leerlingen en verzet tegen ongewenst gedrag de kernelementen zijn. Gezag en relatie, grenzen en warmte zijn in dit gedachtegoed met elkaar verbonden. In dit boek laat Omer zien hoe leraren meer antwoorden hebben op onacceptabel gedrag dan alleen maar straffen om hun gezag op een krachtige manier vorm te geven.Nieuwe autoriteit/verbindend gezag voor het onderwijs is voor leraren, schoolteams en geïnteresseerde ouders een wegwijzer om samen sterker te worden in gezag.Bron: https://www.pelckmanspro.be/nieuwe-autoriteit-verbindend-gezag-voor-het-onderwijs.html

Listing 1 - 10 of 57 << page
of 6
>>
Sort by